Amerykańska artystka pochodzenia angielskiego, absolwentka sztuk pięknych, grafiki i projektowania na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Wisconsin, swoje osobiste poszukiwania rozwija w dziedzinie sztuki abstrakcyjnej.
Artystka poszukuje w malarstwie emocjonalnego patosu i zmiennej abstrakcyjnej ekspresji. Eksperymentując nowe techniki i łącząc różne mediów, wybrała stosowanie farb akrylowych, uzyskując za każdym razem zaskakujące efekty. Ciągłe poszukiwania kolorystyczne tej techniki skłoniły artystkę do wypróbowania różnych rodzajów farb akrylowych, uzyskując wiele odcieni, tonów i dostosowując gęstość konsystencji, aby namalować własne emocjonalne opracowanie świata zewnętrznego, osobiście interpretowanego w swej istocie. Bezpośrednią cechą, która sprawia, że jego styl jest rozpoznawalny, jest ruch, który jest natychmiast dostrzegalny w jego abstrakcyjnych kompozycjach. Ruch koloru towarzyszy całej jego realizacji w wyniku „action painting” tworzonego gestem. Z czasem temat prac coraz bardziej odrywa się od świata zewnętrznego, zastępując go minimalistycznymi wewnętrznymi poszukiwaniami artysty.
Stephanie w swoim artystycznym rozwoju przeszła od nawiązania do natury i studium poświęconego czterem żywiołom do esencjalizmu gdzie poszukuje linii emocji – za każdym razem innej. Jej prace uderzają elegancją i esencjonalnością znaku. Kolorystyka kompozycji rozciąga się, przechodząc od świata dwuwymiarowego do trójwymiarowego i zdaje się na tym nie poprzestawać, poszukując jak Escher czwartego wymiaru. Przestrzeń zamknięta coraz szybszymi krzywymi zlewa się z czasem. Najnowsze prace Stephanie Holznecht wibrują spontanicznością linii i ruchem gdzie zarysowana z coraz większą szybkością nieskończona głębia kolorystyczna staje się chromatycznym wirem który zdaje się przebijać płótno. Wszystko to nawiązuje do teorii względności Einsteina, ponieważ osobiste badania Holznechta rzucają wyzwanie dwu wymiarowości płótna, udaje mu się stworzyć tajemniczą kolorystyczną czasoprzestrzeń, ujawniającą esencję świata i emocji artystki.